Photobucket

My Hero. MUST SEE!!

Wednesday, May 6, 2009

Jawapannya, TIDAK!

Merujuk kepada post PEREMPUAN BOLEH DIBELI? bertarikh 2 Mei 2009, persoalan ni telah diajukan oleh En Hasnun Adha kepada dunia supaya dijawab. Hari ini, aku da mula ada idea untuk menulis reply nya. Maaf atas kelewatan, tapi janji tetap janji!

Perempuan ini bagi aku boleh dikategorikan kepada 2 sahaja.
1. Kumpulan wanita-wanita berguna, tapi bukan apa-apa jenis kugiran.
2. Geng hampeh, juga bukan geng kapak seperti dalam cerita Kungfu Hustle.

Untuk mengisih *ni lah sebab aku suka rojak bahasa, sebab ramai yang tak paham. isih bermaksud 'sort'* perempuan-perempuan dalam dunia ni senang saja. Kalau perangai lebih kurang aku, akan dikategorikan dalam kumpulan pertama. Aku tak mahu lah membuat kesimpulan panas yang akan membakar sesetengah wanita yang lalu lalang di sini. Tapi sekarang ini, memang ramai perempuan kategori 2. Bukan sebab apa, tapi desakan hidup. Kadang-kadang mereka rasa harta dan rupa pasangan mereka itu yang boleh menaikan kedudukan mereka di mata rakan-rakan. This is all phsychological problems. Padahal, kebahagiaan abadi tak meminta semua itu. Macam manapun, fakta tetap fakta. Tak kan aku na nafikan semata-mata kerana aku juga perempuan. tapi bukan semua...

maaf kalau apa yang aku katakan ini menyinggung sesiapa. tapi ini pendapat aku. Bagaimana kau menerimanya, terserah! Mungkin kau kata kau pernah menemui cinta sejati, tapi bila dia senang meninggalkan kau hanya kerana desakan rakan-rakan, I think you should know where you stand! tutup cerita, sampai sini saja.

*aduhhh... na pegi toilet lahh. waaaaaa*
*bunyi flush. Lega*

sambung balik. hmmm. macam ni lah. we have to believe in fate and karma. what goes around comes around *ye tak bob?*. Sebelum kita salah kan other entity, we should ponder for a bit, is there anything we have done wrong to deserve what we are going through right now? And I'm not just saying this to you, but also a reminder to myself as well. Tuhan tu kan maha kaya. He will not just let anything be unpunished. Dan kita juga jangan lupa, setiap yang berlaku tu ada hikmah di sebaliknya. In mat salleh they say, behind every cloud there is a silver lining. But there's plenty of those guys yang tak pernah puas dengan apa yang mereka ada, walaupun dah jumpa perempuan yang sayang gila pada mereka. So, these kind of man, you better watch out, because your story will be revealed sooner or later.

ramai saja perempuan yang baik-baik yang belum kau temui *maaf, aku sudah berpunya*. One day, when you meet one, you will be thankful to these 2nd category girls for dumping you *cuba tanya Peyuh, betul tak apa aku cakap*. Percayalah, sebenarnya mereka ni yang membuka peluang kau untuk bertemu dengan yang lebih baik, mengajar kau untuk lebih berhati-hati dalam hidup, tunjukkan kepada kau bagaimana realiti dunia yang sebenar, dan jadikan kau segagah The Lantern *entah kenapa The Lantern yang aku ingat*. Enjoy life bro *tak kiralah untuk kau atau siapa-siapa yang kau maksudkan dalam post terbaru kau itu. Aku buat-buat tak tahu saja. lalala* !


p/s: masuk kali ni da 4 kali aku keluar masuk tandas selepas minum FaberMax. urghh!

5 comments:

b@bi gOlek said...

menarik2
aku suke2
ahahahah
memang style
x)

b@bi gOlek said...

'maaf kalau apa yang aku katakan ini menyinggung sesiapa. tapi ini pendapat aku. Bagaimana kau menerimanya, terserah! Mungkin kau kata kau pernah menemui cinta sejati, tapi bila dia senang meninggalkan kau hanya kerana desakan rakan-rakan, I think you should know where you stand! tutup cerita, sampai sini saja.'

hahah
as for me
bukan hanya sebab kawan jerk
kami berbeza agama
dan die tue christian yang kuat
xP
i just been waiting for her
maybe she would made up her minds to convert one day
who knows
but her friends..
MALAY / MUSLIMS friends...
tell her that we r not meant to be together because we r in different religion
WTF

Najwa_La said...

kalau pasal religion, its a big issue...
maybe family pon involve
tapi kalaulah just because of friends
aku rasa tak berbaloi menunggu
coz she can leave anytime
uhh..thats what im scared of
hmmm...
but anyway, wish u all the luck next time c:

b@bi gOlek said...

aku tawu die btul2 sayang aku
dan aku tawu sebab aku btul2 sayang die
aku kne let go die
aku nak die happy ngn family die
maybe parents aku leh trime sebab die yang convert
family die
memang x trima da aaa
sedih kot
perit + sedih
thats life
smile n go on
keep her inside of you
x)

Hazlini said...

'So, these kind of man, you better watch out, because your story will be revealed sooner or later.'

woah.i hope its true.

btw,nice blog :)
nk link buleh?