Photobucket

My Hero. MUST SEE!!

Sunday, February 8, 2009

kata chenta #002: Hubby jangan risau ye!

"Nyiur gading puncak mahligai,
Masak ketupat berisi inti,
Buah delima di dalam cawan.
Hancur daging tulang berkecai,
Belum dapat belum berhenti,
Hendak bersama denganmu tuan."


Hubby,

sudah sebulan sejak kita metrai janji malam itu *walaupun sebenarnya kurang lebih 2 tahun kita kenal, plus that one year full of tears from my side*. hari-hari I lepas itu indah sangat-sangat. bangun pagi saja, tentunya you adalah orang pertama yang I ingat. walaupun kita memang sangat jarang bertemu, tapi tak pernah lekang ingatan pada you kat hati I ni.

bila I ingatkan kembali, peristiwa satu tahun itu, I rasa sangat kecewa. sedih. rugi. kenapa kita perlu buang satu tahun itu hanya kerana perkara yang amat-amat kecil. aduhh. kalau bisa I ulang hari-hari itu... tapi dalam masa yang sama, i bersyukur atas segala ketentuan-Nya. mungkin juga kalau kita tidak mengalami 'tahun' itu, I tidak mungkin punya kawan-kawan yang baik *let me name a few; Anna, Dill, Ikhe, Farouk etc etc*. dan mungkin juga kita tak akan menghargai hubungan ini seperti sekarang.

semalam I baca kembali entry blog yang I tulis untuk you dulu. dan untuk kesekian kalinya airmata I menitis. syahdu lah pulak. tak sangka I boleh tulis macam tu masa sedang bersedih. tapi itu dulu kan? sekarang ini I tahu you akan sentiasa ada di sisi I, and I hope it will last forever.

hubby,

ini kisah kita. cuma kita yang tahu apa sebenarnya yang kita sama-sama rasa. jadi, you jangan risau. I would not be so pathetic, listening to what others are saying about our relationship. mereka tak berhak menghakimi kita *bukan bermaksud mengganggu sesiapa yang bernama Hakimi*. sayang I pada you tak mungkin berubah B. I promise!

dan semalam sangat indah berbalas pantun dengan you! bila na buat puisi untuk I pulak?

dan sayang, I sayang sangat-sangat kat you tau. and I know you love me too. terima kasih untuk segalanya...

*seronok dapat jumpa your friends pulak, because all these while you have been seeing mine only*

4 comments:

atreyu strange said...

munge2 chenta tgh mekar. huhu~

khayze said...

wahh!!!!!!!!!!!!!!!!! hhoho

Najwa_La said...

atreyu: agakla... rindu gile weyhhh.kao pon ape kurangnye..

khay: weeeee~

DYL said...

wee..sweetnyew~~~ngegege..ada name kt!yes3!