Photobucket

My Hero. MUST SEE!!

Saturday, February 21, 2009

Sedih Lagi dan Lagi

Al Fatihah...

Pagi tadi bila ayah buka pintu rumah, terkejut ayah. Tengok Cing tidur depan gate. Tak pernah-pernah dia buat macam tu. Ayah mulanya na balutkan ekor Cing yang luka, sebab bergaduh minggu lepas. Tapi bila ayah pergi dekat, muka Cing berdarah. Rupanya, Cing da tak ada. Ayah berkejar masuk rumah

"Makcik da mati. Kena langgar", terkejut lagi aku dengan mama. Mama baru keluar bilik air

Mama menangis terus naik atas pakai baju. Aku mulanya tak mahu keluar. Aku tak mahu tengok. Tapi aku keluar juga. Cing terbaring te
pi jalan, dekat depan gate. Banyak darah atas jalan. Tapi badan dia tak ada darah. Mungkin concussion yang buatkan darah keluar dari rongga. Tapi yang pasti, Cing da tak ada...

Lepas ini, kalau pulang, tak ada lagi dia akan sambut kami. Golek-golek minta ayah usap. Bakul tempat tidur dia pun boleh disimpan lepas ini. Dish dekat luar boleh bagi Mikki pakai. Tak ada lagi aku sukat-sukat Iams untuk bagi dia makan, tak boleh letak banyak, nanti kucing lain yang datang makan. Rindu, rindu...

Love you forever and ever. Thanks for being a very loyal companion!

p/s: menangis lagi aku...

5 comments:

khayze said...

relax babe. ade sbb die pergi bukan.

ain_patieha said...

ini cat yg slalu ade dpan umah ko kn?
takziah..

Maraihanneiey Ferguson said...

ohh...sedihnyee
x dapat aku berjumpe ngan cing bwat kali kedua huhuu

Eyra Empire said...

i pon bru kematian my luvly CHOMOT.....

guess what??

die maty afta 4days gave birth

huuuuuuuuuuuuuuu =(

Najwa_La said...

uhhh. ni baru kucing
kalau anak????????