Photobucket

My Hero. MUST SEE!!

Thursday, December 25, 2008

DEM si tua~

Amaran: entry ini mengandungi perkataan-perkataan berbaur carutan yang bakal mengganggu sensitiviti sesetengah pihak.

mula-mula aku na ucapkan Selamat Hari Natal kepada semua yang beragama Kristian!!

topik yang aku nak bangkitkan hari ini ialah sexual harassment. adakah anda tahu apa itu sexual harassment?

Sexual harassment is unwelcome attention of a sexual nature and is a form of illegal and social harassment. It includes a range of behavior from seemingly mild transgressions and annoyances to actual sexual abuse or sexual assault. Sexual harassment is considered a form of illegal discrimination in many countries, and is a form of abuse (sexual and psychological) and bullying.

jadi, jelas kat penerangan di atas *yang aku cilok dari wikipedia*, kita semua tahu, harassment itu termasuk juga perlakuan berbaur seksual yang kita tak senangi atau perlakuan yang membuatkan kita rasa tak selesa. in mat saleh they say "annoyance" lah. *mencilok ayat lagi, tp ini ayat Busyukkk c:*

ramai wanita-wanita dan gadis-gadis kat Malaysia yang makmur ni sebenarnya terkena. tapi sayangnya, kita tak diberi pendedahan yang terperinci tentang bagaimana sebenarnya sexual harassment ini. kebanyakan dari kita sendiri tak tahu yang kita sedang di-harass.

to be frank, aku menyampah sangat dekat sesiapa yang berani buat sexual harassment ni. pendapat aku lah, mereka-mereka yang tak dapat kawal nafsu ini, elok saja kasi potong itu birdie! lagi-lagi bila mereka buat pada darah daging sendiri.

*perasaan marah aku da tak dapat dikawal da ni. siap sedia ye!*

kepada si setan tua ganyut:

"hoi kemaluan ibunda, listen, kissing my neck is not ok. so do my hands n arms. bertanya tentang saiz payudara aku is not cool. biar lah besar mana pun, kalau kau na, pegi buat surgery lah. tarik-tarik tshirt aku untuk melihat dengan lebih jelas betapa voluptuous nya payudara aku, tak sopan. memeluk aku sambil berkata, "ini ke rasanya badan si 36C" adalah sangat celaka. datang ke rumah masa parents aku tak ada, lagi macam cibai. siap kau boleh pesan jangan bagi tahu dekat mama and ayah tentang apa yang kau tanya. fakyu lah. aku bukan girlfriend kau. kalau kau da tak boleh tahan na menggomol perempuan, kau boleh pergi cari dekat Bukit Bintang. tapi tolong, aku kau jangan usik. kau ingat aku bodoh ke? kau ingat aku akan diam aje. sial! dulu aku hormat kat kau, tapi sekarang, bagi aku, taraf kau sama macam anjing tepi jalan. kau itu binatang. ingat-ingat lah sikit, kau da tua kerepot. tak lama lagi na masuk kubur dah. harap pegi masjid tiap maghrib, junjung haji ke hulu ke hilir, tapi dalam hati, busuk, menanah. dem! ingatkan parents aku boleh harapkan kau, tapi, harapkan pagar, pagar da berkarat, siap byk taik burung. CILANAT!!"

**shoutout itu bukan rekaan. telah berlaku dan aku sangat pissed off.
maaf parents, aku da tak boleh sabar.
dan sangat bengang.
to Busyukk, thanx for texting me tepat pada masa itu.
u macam dapat rasa je kan?
thanx jugak kepada 'kawan mama' *nama dirahsiakan*
kerana menelefon. saved by the ring**

12 comments:

aliaa said...

wer..
bgtau je kt parents ko..
ni dh kes berat weyh..

Najwa_La said...

sudahh...
aku na cekik si cibai tuh~

zawani badri said...

uik...
bahye2...
report la pulis...
tp kdg2 report pulis pun x jln juge...
they dont take it as it was a crime...
da bgtau parents pun suda ok...
they know what to do...
hopefully u'll be ok...
better watch him out tkut yg kecik2+xtau ape2 lg plak jd mgse...

Hazwan said...

ni berlaku pd sape eh?

di US law psl sexual harassment sgt kuat. ade satu kes prof harass student die. abes prof tu kene saman.gile kaya bdk tu jadinya

Najwa_La said...

wanie: yeahh. im afraid for the safety of his granddaughters...
kesian budak2 sekolah tuw...

wan: berlaku pada tuan punya blog la syg oi!!

hujanlebat said...

cilaka btl org tuh....!!!

dah kawen n ade ank bini dah ke??

Hazwan said...

lodge je polis report.senang cerita, pasang lawyer masa gi court nanti. tapi b4 that u kene la cari evidence dulu.jgn tuduh tanpa bukti. bahaya tu.

Najwa_La said...

ain: ade... da ade cucu da pon!

wan: cne aku na cari bukti bai?ni bukan fraud atau kecurian... ni sexual harassment...

Hazwan said...

mungkin dah terlambat kau nak lodge pun. hati² la next time. takkan nak suruh budak² jahat jadik bodyguard kau. boleh blasah dia next time.ahah

sarahistheone said...

actually aku pernah kena hal lebih kurang gini, tapi dia lain sikit. dan aku buat report. memang takde pape lah polis tu buat , tangkap memang tak, tapi diaorang kasik warning jelah kat orang tu jangan kacau aku and family aku seadanya. negara ada undang-undang. so jangan takut2, kalau boleh lari, larikan diri.

Aimar said...

Mahu khidmat potong dan kasi anjing? Call aku.. Aku suka buat kerja-kerja ni.. Dan aku tersangat enjoy potong orang tua yang tak sedarkan diri..

*ini serius.. bukan main-main.. aku tak gelak pun masa taip komen ni..

Najwa_La said...

wan: tu lah pasal... tapi boley jugak klu budak2 jahat tu boley keje for free.. huhu

sarah: ye ke?? aku tgh berlari... fuh fuh.. penat gak berlari ni ekk...

am: hurm... hello, boley saye ckp ngan Am?