Photobucket

My Hero. MUST SEE!!

Tuesday, December 16, 2008

untuk semua yang bergelar sahabat...

*this entry is specially dedicated to all my friends, whom i've known personally, all thru these years, months, weeks, days, hours*

saat aku sedang gundah gulana dulu
kamu semua bantu aku untuk bangkit, sokong semangat aku
pimpin tangan aku (bukan macam tolong orang cacat penglihatan tu ye)
kini bila tiba saat kamu pulak
mari sini aku beri kata-kata membina sikit
get u all back in the game~

hey kawan-kawan aku yang pernah ditinggalkan:
--> keluarkan airmata kau sekarang dan habiskan sekarang jugak
jangan jadi macam aku, terbawa-bawa hingga satu tahun
kau kuatlah, kenapa na layan perasaan sedih lama-lama
rugi... aku dah rasa. dan aku rasa rugi!
betul kata izzul. aku dah nampak, dan aku sangat setuju.
kau masih ada aku, ada kawan-kawan yang sayangkan kau, ok!
dan jangan salahkan dia 100% kerana tinggalkan kau
dia ada alasan sendiri kenapa dia buat keputusan itu *walaupun kadang-kadang alasan tu sak habes, tapi itu dia. kau na buat apa?*
kau jugak ada silap. kau buat banyak salah. ingat, it takes two to tango!
sudah habis menangis? jom pergi makan, kau belanja aku ok?<--

hey kawan-kawan aku yang pernah meninggalkan: -->kau sudah tinggalkan dia kan? jadi kau jangan salahkan dia sangat-sangat.
sudah cukup perit dengan apa yang dia tanggung. jangan tambahkan beban!
ingat, kau yang mahu OUT, bukan dia! tak kira apa sebabnya
tapi kau lah punca retaknya hubungan itu. KAU!
sekurang-kurangnya, selama ini, dia bersabar dengan kerenah kau, tapi kau?
kau lari dari masalah. kau tinggalkan janji kau. *walaupun kau cuma mencabar dia, NOT WORKING!*
kau nampak tak salah kau sekarang? *bukan salah kau 100%*
memang dia juga ada salah. tak terkecuali. dia memang bersalah!
aku tahu kau punya alasan sendiri, kenapa kau tak mahu bersama dia lagi
mungkin alasan kamu itu boleh pakai dan mungkin tidak
terpulang pada individu untuk menilai
*beauty (pun) is in the eye of beholder*
aku sudah habis cakap. mahu kau belanja minum jugak. yeahh.<--


p/s: seronok betul kenal dengan seorang insan bernama Firdaus, moga akan terus jadi sahabat!



**semoga Ahmad Murshidi, Marahaini Markam, Ammar Khan, Sheena Shareena, Tengku Najiha, Izuddin, Ammar dan Awe akan terus gembira dengan kehidupan baru mereka. all the best!**

9 comments:

Hazwan said...

satu lagi post jiwang dr ko.bwahahaha. ko muda lagi, xperlu la nak meratap sgt .bek lagi ko meratip. :P

Aimar said...

Aku di kategori mana? Aku tak kisah dikategori mana tapi aku tak mahu belanja kamu minum..

Maaf tidak reply msg kamu.. Aku tiada kredit.. Sudah lama tidak reload.. Aku tidak mahu contact sesiapa pun.. Kalau mahu berhubung, telefonlah ye..

Najwa_La said...

aku jiwang jap je. dlm sminggu. dulu la aku kate. sekarang tak dah. sekarang aku tgh tengok orang lain pulak yang meratap. sedeyh weyh. kesian kwn2.byk sgt mende y jadi seminggu due nih.tu yang dok jiwnag je tu! haha

Hazwan said...

Ah, Pasal belanje minum tu, aku tak termasuk la kan.haha.Ko yang patut belanja aku.wahaha

Najwa_La said...

ahh...xde2
kao la blnje aku
gentleman weyh!
ahaha c:

..Sila tanya Saya Sendiri.. said...

gemBira kah aku,najwa??..
well...
papehal ko cntc ak ek..
maTa ak wt haL laa...
riso fam ak..
yela...xkn future doc mata rosak kot..isk3..
weh,jom join ak shopping kt jakarta..
best gLer seh!!
mhibuRkan hati yg laRa dan sEpi..
Xmas mega saLe..!!!

Murshidi Mohd said...

thanks jawer for that post
yup, it takes two to tango
when a relationship broke down mostly we will blame it on ourselves
thinking that i'm not handsome or pretty enough, i'm the only wrongdoer and so forth
and we do tend to blame the other party
i hope and i'll try to avoid doing that
because it takes two to tango
yup, maybe this is a lesson to me
a lesson to appreciate and listen to her instead of ignoring her
maybe it's beyond recovery now
and i should know, should learn when to stop trying
if not it will only hurts us both more and more
sometimes love means letting go isn't it?

i hope she'll find her happiness..something that i couldn't give to her

Najwa_La said...

awe: ye ke awe??. wahh jom. na shoppink~

shidi: aku faham di, ive been there. mmg kite akan salahkan diri kite sbb kite terlalu syg die utk salahkan die. tak pe lah di, kao da buat y terbaik utk keep this relationship going. yang lain tu ketentuan allah. kite tak boleh halang. lesson to u and to me juge. kite doa same-same ye!

Murshidi Mohd said...

yup but it's really heartbreaking for me to accept it
but now i just realize, the longer i keep trying i'll just hurt her much more.
maybe it's right, love does mean to let go
i really love her but i don't want to hurt her anymore