Photobucket

My Hero. MUST SEE!!

Thursday, December 11, 2008

meh aku na cerita kat hangpa~

aku rase macam da lame aku tak menulis. rindu plak kat sini. lame tak exercise jari jemari neh c: time time raye ni teringat plak aku mase zaman aku kanak-kanak dulu. walaupon skang ni xde la dewase mane pon. tapi serius dan aku memang tak main-main, aku rindu waktu sekolah rendah dulu-dulu.

1. mase tu aku sekolah pagi petang. pagi pegi sekolah kebangsaan, petang pukul 2 pulak aku rushing ke sekolah agama. pastu, balik pukul 6, mandi-mandi kene pegi mngaji pulak, pukul 7 kene balik makan sebab pukul 8 sampai 10 ade tuition. pukul 10 kang aku kene buat homework pulak. pehh, energy aku banyak gile mase tu, dan tak perlu meminum kacip fatimah pon.

2. mase kat sekolah agama, students sume kene solat Asar sesame. tapi mase tu cite Journey To The West tengah on. aku dan kengkawan mane boley terlepas cite tu. jadi kitorang semua pakat ditch skool sebab na keja kan cite tu. Makcik aku cakap, "kenapelah korang suke sgt tengok cite babi tonyok ni?"

3. alasan lain untuk ditch skool adelah-- sekolah kebangsaan aku buat latihan rumah sukan ataupun sukantara. jadi semua kene pegi. kalau bukan time sukan pulak aku kate aku kene buat latihan tarian. dulu-dulu aku active le mende-mende ni. sekali tu wa cakap sama lu, ustaz aku na tengok surat la pulak. menggelupur aku cari surat kebenaran. naseb baik kerani sekolah kebangsaan aku sporting... time kasi makcik, jasamu dikenang!

4. aku ingat lagi mase tu, kalau ade crush on someone, kite mesti bagi surat. haha. cite lawak. ayat bunge-bunge, kalah Shakespeare. adelah sekali tu aku dapat, siap letak bedak. kat belakang sampul tulis "senyum dulu baru buka". lepas tu dating lah konon, dengan senior aku, tapi dalam sekolah jugak. kat belakang blok akademik. siap kasi aku bawak balik yo-yo Bumble Bee die lagi (aku punye pecah siot!). konon-konon nye macam bagi aku sweater die lah agaknye. POYO!

5. dulu cikgu tuition aku garang na mampos. Cikgu Wahid name die. die suke pakai minyak rambut dan bile die berpeluh nanti, turun peluh kaler putih dari kepale die. misai die tebal (ayah aku mempunyai misai yang serupa), dan tempat tuition tu da macam mini-skool. siap ade kelas A B C lagi. die selalu buat spotcheck sifir, dan setiap kali die naikkan telunjuk die kat sesape, mesti budak tu akan mengeluarkan lagu sifir ala Siti Sifir, termasuk lah aku, cume tanpa spek hitam besar, payung ceti, baju kembang payung ala Saloma dan handbag aje.

6. aku pernah gaduh dengan kawan aku, Hakimah, sampai tarik-tarik rambut. da pegi NZ da die skang. hal nye kecik aje. mase tu aku cite kat die yang aku tertelan buih sabun mase mandi. aku kate la aku takut sebab ade asid dalam tu. dengan nada tak puas hati nye die sangkal aku, kate kat dalam sabun takde asid, tapi alkali. disebabkan aku masih budak kurang cerdik umor 8 tawun, aku pon tak na beralah la. mane la aku blaja sains lagi mase tu, tu yang tak tau kalau pahit maknenye alkali. jadi masing-masing pon mempertahankan diri masing-masing, dan berlaku lah adegan tarik menarik rambut kat depan kelas 2 Intan.

banyak lagi kenangan-kenangan aku mase dulu. seronoknye lah hai kalau aku ni macam peterpan, tak besa-besa. tapi yang seronoknye bile da besa ni ialah, aku menemui kebolehan diri aku yang menakjubkan seperti sang kancil

1. aku boleh membuat muke selambe dengan orang yang aku benci

2. aku boleh memaki hamun jika orang itu kurang ajar dengan aku. siap lah kau!!

3. aku suke merepek tak tentu hala

4. akhir dan yang paling utama, orang yang aku sayang boleh hancuq kan hati aku, tapi aku masih sayang kat dia. wallah~

5 comments:

Hazwan said...

sabun jenama ape tuh? mesti jenama cikaikan? skang org pkai sabun dove.neutral :P

Najwa_La said...

ahaha. itu dulu...
that time
i haveno standard man~
uhu

hujanlebat said...

adekah adegan tarik rambut tu mcm pelakon aritu?? Rita n Lisdawati?? hehehe

Najwa_La said...

ahah. mungkin lebey manarik
kerana ia berlarutan sehingga ke adegan
simbah-simbah air di kantin sekolah!
harap maklum

aliaa said...

mak aih..
smpai simbah air..
seb bek xde swimming pool..
kalo x mmg sah ko rita rudaini..